Muistathan, että voit aina ottaa yhteyttä ystävälliseen henkilökuntaamme, jos sinulla on kysyttävää

Soita meille 0207 007 700

Laita sähköpostia info@pelican.fi

Tai piipahda jossakin myymälöistämme – tarjoamme kupin kahvia samalla kun käymme läpi tarpeesi ja sopivat ratkaisut.

Pelican-Vermlandsgade-4-scaled.jpg

 

Tietoa varastotiloista

Onko varastointi turvallista?

Kyllä. Kaikissa Pelicanin toimipisteissä on videovalvonta, hälytykset ja kulunvalvonta. Pääsy alueelle edellyttää henkilökohtaista koodia tai kulkuavainta. Henkilökuntaa on paikalla arkisin klo 10.00–18.00 ja lauantaisin klo 10.00–14.00. Turun toimipisteemme palvelee arkisin klo 10.00-17.00.

Ovatko varastotilat kosteita ja kylmiä?

Ei. Vuokratessasi varastotilan Pelicanilta, sinun ei tarvitse huolehtia kosteudesta tai kylmyydestä varastossasi. Kaikissa varastokohteissamme on lämmitys sekä nykyaikainen ilmanvaihtojärjestelmä varmistamassa, että varastosi ilmankosteus pysyy normaalina.

Onko varastoissa tarpeeksi tilaa?

Kyllä. Meillä on erikokoisia varastoja 0,75 - 50m2 väliltä ja voimme valita juuri sinun tarpeisiisi sopivimman koon.  Varastoissamme on korkeutta vähintään 2,6 metriä. Jos tarvitset enemmän tilaa ylöspäin, meillä on myös korkeampia varastotiloja. Ota meihin yhteyttä 0207 007 700, niin kerromme lisää vaihtoehdoista.

Voinko vaihtaa varastoni kokoa?

Kyllä, ja vaihtaminen ilmaista. Jos yhtäkkiä tarvitset vähemmän tai lisää varastotilaa, voimme nopeasti auttaa sinua. Voimme tarjota sinulle joko pienemmän tai isomman varastotilan tai kokonaisen lisävaraston, riippuen siitä mikä on paras vaihtoehto sinulle.

Milloin pääsen käymään varastollani?

Voit helposti käydä varastollasi joka päivä 5.30–22.00. Jos tarvitset apua, asiakaspalvelumme ovat avoinna pääkaupunkiseudulla arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-14. Turun toimipisteemme palvelee arkisin klo 10.00-17.00

Kuinka paljon tilaa tarvitsen?

Jos et ole varma kuinka ison varaston tilan tarvitset, ota rohkeasti yhteyttä meihin, niin autamme sinua valitsemaan juuri sinun tarpeitasi vastaavan ratkaisun. Soita 0207 007 700 tai täytä yhteydenottopyyntö täällä.

 

Erikoisvarastot

Mikä on tallivarasto?

Voit ajaa auton tai pakettiauton suoraan varaston ovelle, joten lastaaminen ja purkaminen on nopeaa ja helppoa. Kaikki varastot ovat valvotulla alueella, jolle pääset vain henkilökohtaisella kulkukoodilla tai kulkulätkälläsi.

Muut tilat

Osassa kiinteistöistämme on myös tiloja, joita ei ole rakennettu varastointikäyttöön. Nämä tilat ovat kooltaan muutamasta neliöstä aina tuhanteen neliöön saakka ja ne ovat pääsääntöisesti 100% vuokrattuja. Tiloja käytetään mm. tuotantotilana, toimistona, myyntitilana ja myös säilytystarkoituksessa. Voit tiedustella ns. non-self storage tiloja osoitteesta info@pelican.fi

Vuokraako Pelican pysäköintipaikkoja?

Kyllä, osa toimipisteistämme tarjoaa kuukausivuokralle sisä- ja ulkopysäköintipaikkoja. Soita 0207 007 700 ja kysy lisää.

 

Varaaminen

Miten varaston varaaminen tapahtuu?

Voit varata varaston sähköisesti etusivultamme, jolloin saat varaston käyttöösi kymmenessä minuutissa. Saat vahvistuksen suoraan sähköpostiisi. Vaihtoehtoisesti voit olla yhteydessä mihin tahansa toimipisteeseemme, tai lähettää alustavan varauspyynnön nettisivuiltamme. Näin pääset etukäteen tutustumaan varastoon, jota olet vuokraamassa. 

Onko varauspyyntö sitova?

Ei, alustava varauspyyntö ei sido sinua mihinkään ja se on ilmainen. Maksu tapahtuu vasta, kun sopimus on tehty toimipisteellä tai sähköisesti. 

Pitääkö minun sitoutua varastoon pitkäksi aikaa?

Ei. Pelicanilla voit irtisanoa sopimuksesi päättymään saman kuukauden loppuun, kun ilmoitat meille sopimuksen irtisanomisesta viimeistään saman kuun 15.päivä, jollei muusta ole sovittu.

Mitä tietoja tarvitsette, kun vuokraan varaston Pelicanilta?

Turvallisuussyistä tarkastamme henkilöllisyystodistuksesi ja henkilötunnuksesi. Jos sinulla ei ole suomalaista henkilötunnusta, tarvitsemme passisi numeron.

 

Tavaroiden tuominen varastolle

Tarjoaako Pelican muuttopalvelua?

Kyllä, teemme yhteistyötä luotettavien muuttopalveluiden, kuten Muuttohaukkojen ja Muuttovelhojen kanssa. Lisätietoja löydät tästä tai ottamalla meihin yhteyttä 0207 007 700

Vuokraatteko peräkärryjä?

Kyllä. Jos haluat muuttaa itse tavarasi varastoomme, voit varata Pelicanin trailerin ilmaiseksi käyttöösi. Lisätietoja löydät tästä.

Saako teiltä muuttolaatikoita ja pakkausmateriaaleja?

Kyllä, voit hankkia muuttolaatikot ja pakkaustarvikkeet Pelicanilta. Tule tutustumaan kattavaan valikoimaamme mille tahansa toimipisteelle tai tutustu tuotteisiin täällä.

 

Maksu

Mitä minulta veloitetaan?

Jos käytät Pelicanin palveluja ensimmäistä kertaa, sinulta veloitetaan 20€ aloitusmaksu sekä 19€ lukkomaksu. Jos olet ollut aiemmin asiakkaanamme, sinulta ei veloiteta aloitusmaksua. Voit myös käyttää olemassa olevaa lukkoa uudelleen, jolloin sinun ei tarvitse ostaa uutta.

Voinko käyttää omaa lukkoani varastossani?

Pelican käyttää varasto-ovissa erikoislukkoja takaamassa varastoinnin turvallisuuden. Jos olet käyttänyt Pelicanin palveluja aiemminkin ja sinulla on Pelican lukko, voit käyttää samaa lukkoa uudelleen. Jos sinulla ei ole lukkoa, voit ostaa sellaisen myymälästämme.

Millaisia maksutapoja teillä on käytössä?

Voit maksaa yleisimmillä kotimaisilla ja ulkomaisilla pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä. Kun teet sopimuksen toimipisteellämme, ensimmäinen lasku maksetaan aina paikanpäällä. Jatkossa saat laskusi sähköpostiisi.

Mitä tapahtuu, jos maksuni ovat myöhässä?

Lähetämme sinulle ystävällisen muistutuksen asiasta. Jos et reagoi lähetettyihin muistutuksiin, on vaarana että sinulle aiheutuu lisäkuluja. Jos jatkuvasti jätät muistutukset huomiotta, joudumme estämään pääsysi varastotiloihin.

 

Turvallisuus ja vakuutus

Onko vakuutus pakollinen?

Kyllä. Pelican vaatii, että varastosi on vakuutettu. Vakuutuksen hinta määräytyy varaston koon ja säilyttämäsi irtaimiston kokonaisarvon mukaan. Vakuutuksen hinta ei sisälly tarjoukseen tai sivulla esitettyyn varaston kuukausivuokraan.

Miten Pelicanin vakuutus toimii?

Vahingon tapahtuessa ota heti yhteyttä toimipisteen henkilökuntaan. He auttavat sinua vakuutusprosessissa, jotta saat korvauksen mahdollisimman nopeasti.

 

Varastot yrityksille

Onko Pelicanilla kierrätyspistettä pakkausmateriaaleille ja pahveille?

Kyllä. Pelican voi auttaa sinua pääsemään eroon pakkausmuovista ja pahvijätteestä. Useimmissa toimipisteissämme on jäteastiat, joten sinun ei tarvitse käyttää aikaa tai rahaa jätteiden hävittämiseen muualla. Ota yhteyttä numeroon 0207 007 700 saadaksesi lisätietoja toimipisteistä, joissa asiakkaiden jätehuolto on mahdollista.

Voitteko vastaanottaa lähetykseni, kun en itse ole paikalla?

Kyllä. Henkilökuntamme voi vastaanottaa lähetyksesi arkisin klo 10–18 ja lauantaisin klo 10–14. Tänä aikana voimme ottaa vastaan pakettisi ja säilyttää ne vastaanottovarastossamme, kunnes voit tulla siirtämään ne omaan varastoosi. Saat meiltä tekstiviestin, kun olemme vastaanottaneet pakettisi.

 
Voinko lainata kärryjä?

Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on tavaroiden siirtämiseen nokkakärryjä, pumppukärryjä, lavakärryjä sekä tikkaita, joita voit lainata ilmaiseksi tiloissamme.

 
Onko varastossa sähköt ja valot?

Osassa varastoissa on valaistus, mutta sähköä emme voi tarjota turvallisuussyistä. 

 
Voinko pysäköidä auton varastoni eteen?

Kyllä. Jos sinulla on tallivarasto, voit pysäköidä autosi suoraan varaston eteen. Joillakin toimipisteillä on mahdollista ajaa autolla sisälastausalueelle. Asioinnin aikainen pysäköinti toimipisteiden parkkipaikalla on ilmaista.

 
Voiko yritykseni toimia Pelican varastossa?
 

Kyllä, se on mahdollista. Meillä on useita asiakkaita, jotka käyttävät aktiivisesti varastotiloja liiketoimintansa pyörittämiseen. Useimmissa toimipisteissämme on työpiste ja maksuton Wi-Fi yritysasiakkaiden käyttöön. Lisäksi tarjoamme aina tuoretta kahvia.

 

Muuta

Saako teiltä kahvia?

Kyllä. Saat aina ilmaista kahvia tai teetä myymälästämme. Tervetuloa!

 
Mitä tapahtuu jos kadotan varastoni avaimen?

Kun ostat lukon Pelicanilta, saat lukkosetin avaimineen. Jos avaimet katoavat, voimme porata lukon auki erillistä maksua vastaan. 

 
Miten päätän varastoinnin?

Jos haluat irtisanoa sopimuksesi, ole yhteydessä toimipisteen henkilökuntaan. Löydät toimipisteiden yhteystiedot tästä. Irtisanominen tulee tehdä kuukauden 15. päivään mennessä, jos haluat irtisanoa varaston kyseisen kuukauden loppuun. 

 
Onko pysäköinti ilmaista?

Kyllä. Voit pysäköidä toimipisteiden parkkipaikoille ilmaiseksi asioinnin ajaksi. Jos olet kiinnostunut vuokraamaan pysäköintipaikan pidemmäksi ajaksi, ota yhteyttä henkilökuntaamme tai lue lisää täältä.

 
Onko jotain mitä en voi säilyttää Pelican varastossa?

Varastossa ei voi säilyttää helposti palavia aineita, räjähteitä, nesteitä, ruokaa tai mitään laitonta. Kaikelle muulle meillä on reilusti tilaa. Tutustu yleisiin ehtoihin saadaksesi tarkempia tietoja.