Parasta Pelican-työssä on asiakkaiden odotusten ylittäminen – ”Ei olekaan vain kellaritila ja munalukko”

Tapasimme kolme Pelican Self Storagen työntekijää kesän kynnyksellä ja juttelimme työhön liittyvistä kuulumisista ja fiiliksistä. Heidi Kumpunen on kohdepäällikkö Turun Itäharjun ja Länsikeskuksen toimipisteissä, Ilari Salo toimii Business Development Managerina ja Marko Lehtinen on Espoon Kilon toimipisteen kohdepäällikkö.

Heidi Kumpunen:

Milloin ja miten olet tullut Pelican Self Storagen palvelukseen?
-Olen työskennellyt Pelican Self Storagella reilut kolme vuotta. Minulla on aiempaa taustaa yritysmyynnin puolelta, mutta halusin toimia enemmän suoraan asiakkaiden kanssa. Siksi hain Pelicanille bongattuani hakuilmoituksen.

Mitä työhösi kuuluu Pelicanilla?
-Toimin kohdepäällikkönä Pelican Self Storagen Turun molemmissa kohteissa. Työpäivääni kuuluu myynti-, asiakaspalvelu- sekä kohteen ylläpito- ja markkinointihommat. Jokainen päivä on erilainen, ja se tuo piristävää vaihtelua, kun työ ei ole pelkkää Exceliä tai puhelimen käyttämistä.

Mikä on parasta työssä Pelicanilla?
-Meillä on tosi mukavia asiakkaita, ja kivat asiakaskohtaamiset ovat kaikkein palkitsevimpia. Myös Pelicanin työporukka on todella mukava. Aamuisin on kiva tulla töihin!

Mikä on mieleenpainuvin kokemuksesi asiakastyössä Pelicanilla?
-Parhaalta tuntuu tilanteet, joissa olemme onnistuneet löytämään tukalassa tilanteessa olevalle asiakkaalle nopeasti hyvän ratkaisun. Jos vaikka asiakasta on kohdannut vesivahinko, joka on ymmärrettävästi stressaava tilanne, on hienoa, kun pystymme ylittämään asiakkaan odotukset. Kun asiakas lähtee positiivisella mielellä, niin meillekin tulee hyvä mieli.

Millaisia odotuksia sinulla on tulevaisuudesta Pelican Self Storagella?
-Toivottavasti Turun seudun hyvä meininki jatkuu tulevaisuudessakin. Viimeinen vuosi on olut tosi vauhdikasta aikaa ja toivottavasti hommat jatkuvat yhtä positiivisesti.

Mitä odotat eniten kesältä?
-Kun nyt on saatu kotona piha kuntoon, niin odottelen kesältä lekottelua, hyviä kelejä ja lämpimiä päiviä.

Ilari Salo:

Milloin ja miten olet tullut Pelican Self Storagen palvelukseen?
-Olen ollut Pelicanilla jo aikojen alusta, muistaakseni olen tullut töihin järjestysnumerolla 2 loppukeväästä 2010. Toimin aluksi apulaiskohdepäällikkönä ennen Vallilan toimipisteen avaamista. Nyt olen Pelicanin kehityspäällikkö.

Mitä työhösi kuuluu Pelicanilla?
-Työhöni kuuluu tällä hetkellä kokonaisvaltaista palvelujen kehittämistä ja proaktiivisia uusia kehitysprojekteja sekä yhteistyökumppanuuksien ja asiakaspalvelukanavien kehittämistä. Yksi esimerkki kehitysprojekteista on alkukesästä julkaistava uusi asiakkaille henkilökohtaista palvelua tarjoava online-chat. Kehityspäällikön töiden lisäksi koordinoin ja valvon myös markkinointitoimenpiteitä.

Mikä on parasta työssä Pelicanilla?
-Olen ollut vuosien saatossa monessa mukana. Olen toiminut kohdepäällikkönä ja ollut avaamassa uusia toimipisteitä sekä ollut tukemassa muita kohdepäälliköitä. Työ on monipuolista, ja siinä pääsee riittävästi haastamaan myös itseään. Työnantaja on suhtautunut aina hyvin positiivisesti myös itsensä kehittämiseen ja opiskeluun. Olen suorittanut työn ohessa MBA-tutkinnon palvelumuotoilusta ja innovatiivisista yritysmalleista.

Mikä on mieleenpainuvin kokemuksesi asiakastyössä Pelicanilla?
-Meille tulee usein asiakkaita, jotka ovat juuri sillä hetkellä stressaavassa elämäntilanteessa ja tarvitsevat säilytystilaa. Asiakkaiden alkuoletuksena on usein se, että saavat vain kellaritilan ja munalukon. Hyvä fiilis syntyy, kun asiakas on tullut hakemaan pelkkää säilytystilaa, mutta onkin saanut paljon enemmän!

Millaisia odotuksia sinulla on tulevaisuudesta Pelican Self Storagella?
-Pelicanilla on tuloillaan todella mielenkiintoisia projekteja esimerkiksi palvelujen digitalisoitumiseen liittyen. Panostamme ensiluokkaiseen käyttäjäkokemukseen ja premium-tason laatuun. Haluamme, että meidän jatkuvan kehittämisen toiminta näkyy ja välittyy asiakkaille. Odotan myös, että meidän toimintamme jatkaisi kasvuaan ja olisimme jatkossakin markkinoiden johtava toimija.

Mitä odotat eniten kesältä?
- Odotan 2-vuotiaan tyttären ja perheen kanssa yhdessä puuhaamista. Suomi on kiva paikka nauttia kesästä. Odotan lämpimiä kelejä, ja kesällä on myös mukava tehdä töitäkin.

Marko Lehtinen:

Milloin ja miten olet tullut Pelican Self Storagen palvelukseen?
-Olin aiemmin Shellillä huoltoasematyöntekijänä. Laitoin marras-joulukuussa 2015 Pelican Self Storageen avoimen hakemuksen. Parin kuukauden päästä minulle soitettiin. Pääsin haastatteluun ja aloitin apulaiskohdepäällikkönä Konalassa. Olin siellä 10 kuukautta, jonka jälkeen siirryin kohdepäälliköksi Kilon toimipisteelle.

Mitä työhösi kuuluu Pelicanilla?
-Kohdepäällikön hommiin Kilossa kuuluvat myynti, asiakaspalvelu, markkinointi ja erilaiset ylläpitotehtävät.

Mikä on parasta työssä Pelicanilla?
-Hienoa on, että pystyy tekemään haastavaa myyntityötä, ja asiakas saa todellakin apua akuuttiin tilanteeseensa. Duuni on sopivan monipuolista, esimerkiksi myynnin lisäksi taloushallinnon asiat kuuluvat toimenkuvaani.

Mikä on mieleenpainuvin kokemuksesi asiakastyössä Pelicanilla?
-On paljon tosi hyviä kokemuksia, mutta mikään yksittäinen ei nouse erikseen esille. Aina tulee hyvä fiilis, kun pystyy palvelemaan asiakasta ja ylittämään asiakkaan odotukset.

Millaisia odotuksia sinulla on tulevaisuudesta Pelican Self Storagella?
-Odotan, että nykyinen hyvä tekemisen fiilis pysyy yllä jatkossakin ja välittyy myös asiakkaillekin.

Mitä odotat eniten kesältä?
-Hyviä kelejä ja sitä, että pääsee nauttimaan lämpimistä kesäpäivistä. Ja Ruisrock tulee olemaan yksi kesän ehdottomista kohokohdista.

Tutustu Pelican Self Storagen säilytysratkaisuihin.

Oletko kiinnostunut tutustumaan säilytystilaratkaisuihin? Ota yhteyttä!