Usein kysytyt kysymykset
Varastoista
Onko itsepalveluvarastointi turvallista?
Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on videovalvonta ja nykyaikainen turvajärjestelmä, kaikki sisältyy hintaan. Henkilökuntamme on toimipisteillä paikalla arkisin 10–18 ja lauantaisin 10-15. Pelican Vallila palvelee myös sunnuntaisin 11–15. Kaikki toimipisteemme ovat turvallisia ja sisätiloihin pääsee vain henkilökohtaisella kulkukoodilla. Lisäksi varastot on lukittu erittäin turvallisilla lukoilla.
Ovatko varastotilat kosteita ja kylmiä?
Ei. Vuokratessasi varastotilan Pelicanilta, sinun ei tarvitse huolehtia kosteudesta tai kylmyydestä varastossasi. Kaikissa varastokohteissamme on lämmitys sekä nykyaikainen ilmanvaihtojärjestelmä varmistamassa, että varastosi ilmankosteus pysyy normaalina.
Onko varastoissa tarpeeksi tilaa?
Yes. We can find a tailored solution for every business need. We have storages available in all sizes from 1 to 160m2. Our standard height for storages is 2.7 meters, however if you need some extra ceiling space, we can also offer storages with 6 m up to the ceiling. Please contact us on Tel: 0207 007 700 to hear more about which centers offer high storages.
Voinko vaihtaa varastokokoani?
Kyllä, ja se on ilmaista. Jos yhtäkkiä tarvitset vähemmän tai lisää varastotilaa, voimme nopeasti auttaa sinua. Voimme tarjota sinulle joko isomman varastotilan tai lisävaraston, riippuen siitä mikä on paras vaihtoehto sinulle.
Milloin pääsen käymään varastollani?
You can access your storage every day between 5:30-24:00. In case you need assistance, the reception will be open typically between 10:00 and 18:00 on weekdays. You can find the exact reception opening hours of your local center here.
Kuinka paljon tilaa tarvitsen?
If you are not sure about how big a storage you need you can take advantage of our storage calculator. In case you are still have questions, please do not hesitate to contact our experts that will help you to find a tailored solution for your needs on Tel: 0207 007 700.
Erikoisvarastot
Millainen on tallivarasto?
Voit ajaa auton tai pakettiauton suoraan varaston ovelle, joten lastaaminen ja purkaminen on nopeaa ja helppoa. Kaikki varastot ovat valvotulla alueella, jolle pääset vain henkilökohtaisella kulkukoodilla tai kulkulätkälläsi.
Voinko vuokrata pysäköintipaikan Pelicanilta?
Kyllä, osa toimipisteistämme tarjoaa kuukausivuokralle sisä- ja ulkopysäköintipaikkoja. Soita 0207 007 700 ja kysy lisää.
Varaus
Kuinka varaston varaaminen toimii?
Kun varaat varaston, saat vahvistuksen sähköpostiisi. Vuorokauden sisällä varauksesta olemme sinuun yhteydessä. Sopimuksen tekeminen ja maksu tapahtuu valitsemallasi Pelican toimipisteellä. Varauksen tarjous on voimassa 3 päivää.
Onko varaus sitova?
Ei, varaus ei sido sinua mihinkään ja se on ilmainen. Maksu tapahtuu vasta, kun sopimus on tehty toimipisteellä.
Tarvitseeko minun sitoutua varastoon pitkäksi aikaa?
Ei. Pelicanilla voit irtisanoa sopimuksesi päättymään saman kuukauden loppuun, kun ilmoitat meille sopimuksen irtisanomisesta viimeistään saman kuun 15.päivä, jollei muusta ole sovittu.
Mitä tietoja tarvitsette, kun vuokraan varaston Pelicanilta?
Turvallisuussyistä tarkastamme henkilötodistuksesi ja henkilötunnuksesi. Jos sinulla ei ole henkilötunnusta, tarvitsemme passinumerosi.
Tavaroiden tuominen varastolle
Tarjoatteko muuttopalveluita?
Kyllä, teemme yhteistyötä Muuttohaukkojen kanssa ja meidän asiakkaanamme saat heiltä jopa 20 % alennuksen muutosta. Lisätietoja löydät tästä tai ottamalla meihin yhteyttä 0207 007 700.
Vuokraatteko peräkärryjä?
Kyllä. Jos haluat muuttaa itse tavarasi varastoomme, voit varata Pelicanin trailerin ilmaiseksi käyttöösi. Lisätietoja löydät tästä.
Saako teiltä muuttolaatikoita ja pakkausmateriaaleja?
Kyllä, voit hankkia muuttolaatikot ja pakkaustarvikkeet Pelicanilta. Tule tutustumaan kattavaan valikoimaamme mille tahansa toimipisteelle tai tutustu tuotteisiin täällä.
Maksu
Mitä minulta veloitetaan?
Jos käytät Pelicanin palveluja ensimmäistä kertaa, sinulta veloitetaan 20€ aloitusmaksu sekä 19€ lukkomaksu. Jos olet ollut aiemmin asiakkaanamme, sinulta ei veloiteta aloitusmaksua. Voit myös käyttää olemassa olevaa lukkoa uudelleen, jolloin sinun ei tarvitse ostaa uutta.
Voinko käyttää omaa lukkoani varastossani?
Pelican käyttää varasto-ovissa erikoislukkoja takaamassa varastoinnin turvallisuuden. Jos olet käyttänyt Pelicanin palveluja aiemminkin ja sinulla on Pelican lukko, voit käyttää samaa lukkoa uudelleen. Jos sinulla ei ole lukkoa, voit ostaa sellaisen myymälästämme.
Millaisia maksutapoja teillä on käytössä?
Voit maksaa yleisimmillä kotimaisilla ja ulkomaisilla pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä.
Mitä tapahtuu, jos maksuni ovat myöhässä?
Yleensä lähetämme sinulle ystävällisen muistutuksen asiasta. Jos et reagoi lähetettyihin muistutuksiin, on vaarana että sinulle aiheutuu lisäkuluja. Jos jatkuvasti jätät muistutukset huomiotta, joudumme estämään pääsysi varastotiloihin.
Turvallisuus ja vakuutus
Onko vakuutus pakollinen?
Kyllä. Pelican vaatii, että varastosi on vakuutettu. Vakuutuksen hinta määräytyy säilyttämäsi irtaimiston kokonaisarvon mukaan ja vakuutuksen hinta ei sisälly tarjoukseen.
Miten Pelicanin vakuutus toimii?
Vahingon tapahtuessa ota heti yhteyttä toimipisteen henkilökuntaan. He auttavat sinua vakuutusprosessissa, jotta saat korvauksen mahdollisimman nopeasti.
Varastointi yritykselle
Onko Pelicanilla kierrätyspistettä pakkausmateriaaleille ja pahveille?
Kyllä ja ei. Osassa toimipisteistämme löytyy kierrätyspisteet, jotta saat kierrätettyä materiaalit helposti ja nopeasti. Ota meihin yhteyttä 0207 007 700 niin kerromme miltä toimipisteiltä löytyy kierrätyspiste.
Voitteko vastaanottaa lähetykseni, kun en itse ole paikalla?
Henkilökuntamme voi vastaanottaa lähetykset puolestasi arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-15 asiakaspalvelumme ollessa avoinna. Ilmoitamme sinulle saapuneista lähetyksistä, jotta voit tulla noutamaan ne, kun käyt varastollasi. Ilmoituksen lähetämme sähköpostilla tai tekstiviestillä.
Voinko lainata kärryjä?
Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on tavaroiden siirtämiseen nokkakärryjä, pumppukärryjä, lavakärryjä sekä tikkaita, joita voit lainata ilmaiseksi.
Onko varastossa sähköt ja valot?
Joissain varastoistamme on valot sisäpuolella ja joihinkin on saatavilla myös sähkö. Ota yhteyttä meihin 0207 007 700, niin kerromme lisää vaihtoehdoista.
Voinko pysäköidä auton varastoni eteen?
Kyllä. Jos sinulla on tallivarasto, voit pysäköidä autosi suoraan varaston eteen. Joillakin toimipisteillä on mahdollista ajaa autolla varaston sisälle asti. Pysäköinti toimipisteiden parkkipaikalla on ilmaista kaikille asiakkaille.
Voinko yritykseni toimia Pelican varastossa?
Kyllä, se on mahdollista. Meillä on useita yrityksiä asiakkaina, jotka aktiivisesti käyttävät varastoa yrityksen toiminnan pyörittämiseen.
Muu
Saako teiltä kahvia?
Kyllä. Saat aina ilmaista kahvia tai teetä toimipisteeltämme. Tervetuloa!
Mitä tapahtuu jos kadotan varastoni avaimen?
Kun ostat lukon Pelicanilta, saat lukkoon kolme erillistä avainta. Jos kaikki avaimet katoavat, voimme porata lukon erillistä maksua vastaan.
Miten päätän varastoinnin?
Jos haluat irtisanoa sopimuksesi, ole yhteydessä toimipisteen henkilökuntaan. Löydät toimipisteiden yhteystiedot tästä.
On pysäköinti ilmaista?
Kyllä, asiakkaanamme voit pysäköidä toimipisteiden parkkipaikoille ilmaiseksi.
Onko jotain mitä en voi säilyttää Pelican varastossa?
Varastossa ei voi säilyttää helposti palavia aineita, ruokaa tai mitään laitonta. Kaikelle muulle meillä on reilusti tilaa. Tutustu yleisiin ehtoihin saadaksesi tarkempia tietoja.